På gång just nu

Jag och mina kollegor arbetar på efter bästa förmåga. Vi har haft konfirmanderna med oss på distans en tid men siktar nu på att ha dem på plats nästa vecka (mer info kommer till dig som är konfirmandförälder). Annars har jag ägnat mycket av min tid veckan som gått åt att arbeta med ett material som hör ihop med den predikoserie jag håller under våren. Du kan höra mer om materialet i videhälsningen och länk till materialet finns längre ned. Utöver det så har jag fått medverka på en regionsträff med pastorskollegor, digitalt givetvis, och gratulerat församlingsmedlemmar som fyller år. Det är inte riktigt samma sak att för säkerhets skull överlämna blommorna och samtala utomhus men det är roligt att träffa församlingens medlemmar.

Videohälsning

Predikoserie

Materialet till predikoserien som jag nämnde i videon hittar du på följande adress: https://www.equmeniakyrkangrabo.se/predikoserie-en-otrolig-berattelse/ Tveka in att ta del av materialet som finns där. Jag uppdaterar det efter hand som predikoserien fortsätter med innehållet kopplat till just den söndagens predikan men redan nu finns det en hel del matnyttigt som översikt över hela serien, intervjuer och predikningar, boktips och mängder av material att använda i familjen. Håll till godo och använd det!

• Corona-virsuet. Coronasmittan har tagit ny fart. Be till Gud att smittspridningen sjunker och att beslutsfattare får vishet att fatta bra beslut.
  • Årsmöte. I februari håller församlingen årsmöte, be att Gud leder förberedelserna och att årsmötet får sätta en god inriktning inför det nya året.
  • Ensamma. Be för alla de som är ensamma och socialt isolerade.
  • Tacka. Tacka Gud för att vi fått fira jul. Guds människoblivande i Kristus är alltid värt att tacka Gud för.