Betraktelse

På söndag predikar Carina och hon kommer att plocka upp tråden i den predikoserie över Efesierbrevet som löper över hela det här året, där vi haft ett litet break under månaden. På Efesierbrevet som tema skickar jag med ett videoklipp i den här versionen av ”Ord från pastorn” som ger en översikt över hela Efesierbrevet. Klippet är ungefär åtta minuter långt men är väl värt att titta på för den som vill få ett grepp på hela brevet. När man har den stora bilden på plats, är det ofta lättare att förstå de enskilda delarna och inslagen.

Vårmarknad och konsert

Jag hoppas inte att någon har missat att imorgon (27:e april)  så är det vårmarknad på Mjörnbotorget där kyrkorna i Gråbo gemensamt finns med på torget. Dessutom bjuder vi in Gråbo-borna till att lyssna till Tomas Sjödin i Centrumkyrkan och senare på kvällen, till konsert med vittnesbörd i vår kyrkbyggnad. Du hittar mer info om innehållet för dagen här: https://www.equmeniakyrkangrabo.se/varmarknad/

Avtackning och dopgudstjänst

Den 2:a juni kommer vi att ha avtackningsgudstjänst för våra nuvarande ungdomsledare Ida och Ulrica och därtill kommer ett antal personer låta döpa sig i samma gudstjänst. Det är alltid en högtid när församlingen är med om dop och även om det är tråkigt att Ida och Ulrica skall sluta känns det fint att kunna tacka dem för den tid de haft hos oss.

Arbetsdag

Den 11:e maj välkomnar fastighetsrådet alla villiga till en arbetsdag då vi gör en insats för att ta hand om och underhålla församlingens fastigheter. Vi börjar på morgonen kl 09.00 och håller till någon gång efter lunch. Kan du inte vara med hela dagen, kom en del av dagen.

Kyrkoledarval

Samfundet som vår församling tillhör kommer i sommar att välja nya kyrkoledare. På Equmeniakyrkans hemsida kan man nu lyssna till en intervju med de två kandidaterna till posten som Kyrkoledare. Lyssna gärna och kom med feedback till styrelsen. Du hittar utfrågningarna här: https://equmeniakyrkan.se/kyrkokonferensen/kyrkoledarval/

Tillsammansdag

Ta fram din kalender och boka in Tillsammansdag på Storsjöstrand den 31:a augusti. Då åker vi iväg som församling för att ha en dag av gemenskap och inspiration. Mer information om innehåll och anmälan kommer längre fram.