Videohälsning

Vi är snart framme vid påsk och med anledning av det hittar du här nedan en del information om olika saker som knyter an till påsken.

Påhälsning till barnfamiljer med barn 12 år gamla och yngre

För att uppmuntra församlingens barnföräldrar som har barn som fortfarande är i en ålder då det kan vara aktuellt att läsa tillsammans så har jag och Carina köpt in ett antal ex av Barnen bästa bibel Påsken. Dessa kommer att levereras tillsammans med en liten hälsning och möjligen något mer gott till alla familjer där någon av föräldrarna är medlem i församlingen. Boken passar utmärkt att läsa tillsammans med familjen under påsken.

Det var inte helt lätt att veta hur många exemplar vi skulle köpa in men landade i att möjligen kan en tolvåring uppskatta att läsa påskberättelsen i detta format, men från tonåren och uppåt är det nog inte aktuellt längre. Jag har kikat igenom församlingens matrikel och hoppas inte att jag missat någon familj, men det är inte helt lätt att veta exakt hur gamla alla barn är! Så om du efter påsk upptäcker att jag har missat just din familj, så att ni inte fått någon bok och medföljande hälsning och gärna skulle vilja haft en påskhälsning, hör gärna av dig till mig så jag kan rätta till i efterhand.

Påskmaterial

För att hjälpa församlingens medlemmar att vända blicken lite särskilt till Jesus under stilla veckan så finns det en hemsida med material kopplat till påsken. Här kommer du att hitta en översikt över allt som händer i församlingen under påsken, korta bibelmeditationerna att lyssna till varje dag varje dag under stilla veckan och videoandakter för de dagar då vi inte har någon annan form av samling.

Sidan är inte helt klar och kommer att uppdateras med innehåll men du hittar den redan nu på följande länk: https://www.equmeniakyrkangrabo.se/pask-2021/

Bibelstudium med Anders Sjöberg

Den uppmärksamme har noterat i programbladet att vi kommer att ha bibelstudium med Anders Sjöberg den 31:a mars kl 19.00. Rubriken är ”Påskens judiska rötter”. Studiet kommer att äga rum ”live” via Google Meet. Det är alltså ingen förinspelad sändning på församlings YouTube-kanal. Det betyder att vi kommer att ha möjligheter att ställa frågor och samtala med Anders. Missa inte det. Länk till samlingen kommer att mejlas ut i anslutning till samlingen.

Torget

Jag har nämnt tidigare att den som vill är välkommen att vara med och önska människor en glad påsk på torget på skärtorsdagen och påskaftonen och samtidigt lämna över en tidning med vittnesbörd. Tiderna som gäller är: Skärtorsdag 15.00 – 17.00. Påskafton 10.00 – 12.00. Vi utgår från centrumkyrkan och du är varmt välkommen att samlas i bön en halvtimme innan. På skärtorsdagen är det jag och Frida Wikström från Svenska kyrkan som är ansvarig och på påskafton är det Daniel Ånskog från centrumkyrkan.

• Smittspridning. Be att vi ska komma till ett läge där vi kan få möjlighet att samlas till gudstjänst igen.
  • Påsken. Be att vi trots omständigheterna, var och en får uppleva en meningsfull påsk.
  • Gråbo. Be att Gråbo-borna på olika sätt blir berörda av påskens budskap.
  • Konfaläger. Vi funderar för fullt på hur vi genomför ett bra läger för konfirmanderna. Be om vägledning och vishet.
  • Tacka. Tacka Gud för att han sände sin son till världen.