Påsk i equmeniakyrkan Gråbo

Innehåll

På den här sidan hittar du länkar, andakter, bibelmeditationer och information om vad du kan ta del av i Equmeniakyrkan Gråbos regi under påsken. Påsken är en av de största kristna högtiderna och vi får då möjlighet att påminna oss om vad Gud gjort i och genom Kristus för vår frälsnings skull. I sitt första brev till församlingen i Korint skriver aposteln Paulus:
Jag förde vidare till er det allra viktigaste, vad jag själv har tagit emot: att Kristus dog för våra synder enligt Skrifterna, att han blev begravd, att han uppstod på tredje dagen enligt Skrifterna (1 Kor 15:3-4)
Min bön är att du skall få uppleva Guds nåd starkare den här påsken och att innehållet på den här sidan skall leda dig närmare Jesus.
/Andreas Engström Pastor & föreståndare Equmeniakyrkan Gråbo.

Bibelmeditationer

Under stilla veckan har du möjlighet att ta del av en bibelmeditation varje dag. Du lyssnar med fördel på bibelmeditationerna på din telefon eller dator. De är ca 5 minuter långa och passar bra att börja dagen med. Du får en bibeltext läst för dig, följt av en kort berättande text och och som avslutning ställs en fråga för dig att reflektera och be utifrån.

Påskandakter

De dagar som vi inte har någon särskild samling under stilla veckan får du gärna lyssna och titta på en påskandakt.

Samlingar på webben

Under stilla veckan äger följande samlingar rum:

• Onsdag 31/3 kl 19.00 : Bibelstudium med Anders Sjöberg ”Påskens judiska rötter” via Google Meet. Den här sidan kommer uppdateras med en länk till samlingen och samma länk mejlas ut till församlingens medlemmar innan bibelstudiet äger rum.

Du kan ansluta till bibelstudiet på följande länk: https://meet.google.com/bzj-wwyy-wkv

• Skärtorsdagen 1/4 kl 19.00: Getsemanestund med nattvard. Andreas Engström predikar. Musik med Alf & Catharina Källström.
  • Långfredagen 2/4 kl 11.00: Långfredagsgudstjänst. Carina Hult predikar. Musik med Gunilla Hallberg med team.
  • Påskdagen 3/4 kl 11.00: Påskdagsgudstjänst. Andreas Enström predikar. Musik med Camilla Raask med team.

Du tar del av samlingarna via Equmeniakyrkan Gråbos YouTube-kanal. Välkommen!