Den här helgen har jag ledig helg! Veckan har därför inte inneburit några predikoförberedelser, jag har istället kunnat lägga lite extra energi på samtal med församlingsmedlemmar, förberedelser inför samlingar, möten och i tisdags var jag och mina kollegor med på en träff i Kungälv med pastorer från Göteborgsregionen. Vi är snart inne i adventstiden då vi laddar upp inför julen, en av våra stora kristna högtider. I församlingen händer lite av varje,  du kan läsa om några av sakerna här nedan.

Tillsammansgudstjänst med insamling av babypaket

På söndag är det Tillsammansgudstjänst med insamling av babypaket. Missa inte det. Paketen skickas sedan till behövande mödrar i Kongo och ditt babypaket bidrar till att ett barn får vad det behöver den första tiden utanför mammas mage.

Slutinsamling till solceller

Som du säkert har sett så sitter ett nytt tak på vår kyrkbyggnad och dessutom har en rejäl solcellsanläggning installerats. I gudstjänsten den 1:a advent gör vi en slutinsamling till insamlingen av medel för att betala denna investering. Jag är imponerad av hur församlingens medlemmar har visat så stor generositet och givit av sina medel trots osäkra och bistrare tider och är övertygad om att såväl tak som solceller kommer bli till stor välsignelse för oss, det hade ju onekligen varit tråkigare att fira gudstjänst utan tak på byggnaden.

Adventskör

I gudstjänsten den 1:a advent medverkar församlingens adventskör, du som vill vara med och sjunga i kören är välkommen till vår kyrkbyggnad redan kl 09.30 samma dag. Då övar kören under Malin Nygrens ledning inför gudstjänsten.

Församlingsafton om församlingsutveckling

Under året har vi som församling firat tre gudstjänster med temat församlingsutveckling. Vi har berört olika teman och fått samtala med varandra. Den 23:e november kl 18.30 har vi en församlingsafton som du är välkommen till. Då ska vi försöka ta sikte på framtiden. Vi kommer att sammanfatta något av vad vi har berört i tidigare samtal men framförallt ska vi få be och samtala över vad vi tror att Gud vill peka på inför framtiden. Kom och var med!

Julsång på torget 16/12

Några i församlingen håller i dagarna på och förbereder en samling på torget då invånarna i Gråbo bjuds in för att vara med och sjunga in julen. Det blir en stund av glöggmingel och allsång och vår pastor Carina Hult kommer att hålla i en appell om julens budskap. Glöggminglet börjar kl 17:30 och allsången 18:00. Det är ett utmärkt tillfälle att bjuda med sig grannar och vänner.

• Besök från skolor. Vi kommer att ha en adventssamling för barnen i F-3 på Lekstorp. Be att det blir en fin samling.
  • Frukostarna. Be för att de gäster som varit på eller kommer att vara med på frukostar i vår kyrka skall bli välsignade och komma närmare Herren.
  • Sång på torget. Ett gäng i församlingen förbereder inför att hålla en samling på torget för Gråbo att sjunga in julen. Be att sånger och budskap berör människor.