Videohälsning

Nästa veck går vi in i stilla veckan och närmar oss påsken. Det är alltid värt att påminna sig själv om vad Jesus gjort för oss men påsktiden är en särskild tid för kyrkan då vi får möjlighet att göra det tillsammans. Jag ser fram mot Stilla veckan och hoppas att jag ska få möjlighet att faktiskt stilla ned mig, under veckan som gått har jag haft fullt upp med allt från att förbereda och planera inför konfaläger, förbereda predikan och begravning till att ha samtal med människor och träffas styrelsen för bönesamling. Det är ju precis sådana saker jag tycker om att hålla på med men mitt i allt känns det viktigt att inte bara springa förbi påsken. I videohälsningen ovan citerade jag 1 Pet 3:18, det är min bibelvers den kommande veckan. Om du vill så gör det till din vers också, läsa den varje dag under den kommande veckan och låt den sjunka in.

Påsk i Equmeniakyrkan Gråbo

Vi har flera samlingar under den kommande veckan och du hittar info om vad i programbladet eller på hemsidan. Allt finns ockå samlat här: https://www.equmeniakyrkangrabo.se/pask-2023/ På den länken hittar du dessutom ett andaktsmaterial som du kan använda dig av om du vill och en sevärd föreläsning om Jesus uppståndelse.

Jag slår ett litet extra slag för bibelstudiet lördagen den 1:a april. Då får vi besök av Joel Mackinnes som är lärare i NT vid Akademi för ledarskap och teologi. Han kommer ta oss med i en djupdykning in i Bibeln där vi får se hur NT:s författare plockar upp teman från GT och kopplar dem till Jesus i anknytning till påsken. Jag tror det kommer bli ett spännande och uppbyggligt studium. Missa inte det. Lördag 1/4 kl 15.00

Bärarlag

Förra söndagen hade vi ett församlingsmöte där styrelsen ville undersöka vilka möjligheter det kan finnas för församlingens medlemmar att gå in som bärarlag för ge våra nuvarande teamare möjlighet att jobba kvar ytterligare ett år i församlingen. Information om det har skickats ut och jag vill bara uppmuntra dig som har möjlighet att vara med som bärarlag att återkoppla så snart som möjligt.

Arbetsdag

Flaggar redan nu i april för att den 6:e maj så bjuder fastighetsrådet in till en arbetsdag. Vi träffas och tar tag i sådant som behöver fixas på församlingens fastigheter. Det kommer att komma fler påminnelser men lägg in det i din kallender redan nu.

• Påsken. Be att människor i Gråbo blir berörda av påskens budskap.
  • Alphakurs. På fredagar har vi just nu en Alphakurs i samband med Fredagsfikat. Be för Alf och Carina som ansvarar för kursen och be för deltagarna.
  • Hösten. Be att det löser sig med anställning av ungdomsledare till hösten.