Videohälsning

En god jul!

Det är inte många dagar kvar till julafton. Därför vill jag önska dig en riktigt god jul! Mitt i allt stök, mat och godis, så får vi komma ihåg anledningen till att vi firar jul. Kristus kom till världen. Det är faktiskt, om vi tänker efter, en alldeles otroligt storslagen händelse. Skaparen blir en del av sin skapelse och träder in i världen för att förmedla frälsning. Det vänner är verkligen anledning att fira med en rejäl julfest!

Nya restriktioner

Det är nog få av er som har missat att regeringen påbjudit nya restriktioner för att motverka ökad smittspridning.

För vår församling så innebär de nya restriktionerna följande:

1) De planerade kretsmötena 2:a januari ersätts med en samling i vår kyrkbyggnad kl 11.00. Det är svårt att hålla avstånd i hemmen, särskilt i vissa kretsar där många deltar i kretsmötet.

2) Vi håller extra avstånd till varandra när vi samlas till gudstjänst. Kyrksal och servering kommer möbleras om för att öka utrymmet, det kommer dock inte att ske omgående, så du som planerar att fira julnattgudstjänst och gudstjänst på annandagen uppmanas att sitta i varannan bänkrad med 1m avstånd mellan varje sällskap.

3) I serveringen är det sittande bord som gäller, avstånd mellan borden, håll avstånd i kön till fikat och enklare fika kommer serveras för att minska köbildningen.

4) Vi planerar för att genomföra årsmötet med nytt upplägg men följer utvecklingen och meddelar förändringar som kan bli aktuella.

Bön för vårt tonårsarbete

Just nu har vi den stora glädjen att möta ganska många tonåringar i vårt ungdomsarbete. Vi har en stabil konfirmandgrupp och på fredagarna möter Johannes ett härligt gäng tonåringar. Vi har möjligheten att förmedla evangeliet till dessa tonåringar i en viktig period i livet som ofta är formerande för resten av livet. Därför finns ett behov av fler ledare som kan sluta upp vid sidan av Johannes. Några av styrelsens medlemmar kände att detta böneämne var extra viktigt och bjuder därför in till bön i kyrkan på måndagar 21.00, tisdagar 09.00, onsdagar 21.00, torsdagar 10.00, fredagar 21.00 och lördagar 09.00 under de kommande veckorna. Var därför gärna med och be att Gud ger kraft till de ledare som finns och öppnar vägar för fler och nya ledare som kan engagera sig i arbetet med ungdomar.

Hälsning från valberedning

I valberedningen har arbetet med att förbereda förslag inför församlingens årsmöte pågått en tid. Vi vill passa på att tacka alla som svarat ja till diverse olika uppgifter samtidigt som vi får respektera de nej som vi erhållit. Vi har dock ett antal uppgifter kvar i vår församling där vi saknar engagemang och där vi kanske har missat att fråga just DIG???

1. Valberedning – Här saknar vi kvinnlig kompetens som kan tänka sig att ansluta till befintligt stabilt gäng (Nicklas Raask, Robert Agerskog samt Jan Arvidsson)
  2. Planeringsgrupp tillsammansdag – Var med Andreas och planera församlingens tillsammansdag 2022
  3. Sopplunch – Om du känner att denna aktivitet även fortsättningsvis skall finnas kvar så behöver vi ett par personer som kan tänka sig att ansvara för detta.
  4. Festkommitté – Här söker vi dig som vill ingå i någon av våra befintliga festkommittéer

Om du kan tänka dig att ta dig an någon av ovan nämnda uppgifter så vore vi tacksamma för din återkoppling snarast.

• Julfest. Be för julfesten den 18:e december för särskilt utsatta personer.
  • SkidlägerBe att det skall gå att genomföra ungdomarnas nyårsläger på ett smittsäkert och bra vi. Be om beskydd från olyckor och sjukdom.
  • Tacka. Tacka Gud för att vi snart får fira jul tillsammans.