Onsdag brukar innebära predikoförberedelser för min del, men idag har jag istället ägnat mig åt att förklara treenigheten för en person som önskade det, förberett inför ett digitalt bibelstudium (mer om det i videohälsningen nedan), tänkt kring ämne för styrelsens bön och samtal nästa vecka samt jobbat med ”Ord från pastorn”. Ikväll ska jag ha en träff med församlingens internationella grupp och prata om mission i vår församling och i Equmeniakyrkan som samfund. Igår ägnade jag mycket av tiden åt att samtala med församlingsmedlemmar på telefon och att senare fundera tillsammans med Carina på hur vårdar församlingsgemenskap och församlingsomsorg i tider av restriktioner och inställda samlingar.

Så kan en inledning på en pastors arbetsvecka se ut, nu går veckan vidare med predikoförberedelser. Med det sagt så hoppas jag att du också skall kolla in veckans videohälsning.

Videohälsning

Öppen kyrka

Välkommen att komma till vår kyrkbyggnad för att tända ett ljus, be en stund, läsa Bibeln, läsa i en andaktsbok eller bara sitta ned i stillhet. Du är alltid välkommen till kyrkan men det är inte alltid någon på plats. Om du emellertid kommer någon av dessa tillfällen så kan du veta att det är upplåst och att du kan komma in. Vi testar detta två datum och om det visar sig att det finns intresse och att detta möter ett behov så kommer mer information om hur det kommer att fungera i fortsättningen. Välkommen följande dagar denna vecka och nästa vecka:

Fredag 20:e november kl 10.00 – 12.00
Onsdag 25:e november kl 18:30 – 19:30

Bibelstudium online

Torsdag 26:e november är du välkommen att delta i ett bibelstudium online. En länk kommer att skickas ut till församlingens medlemmar via e-post som man kan klicka på för att ansluta.

Digitalt kyrkfika

På söndag, efter gudstjänsten, testar vi att samlas till digitalt kyrkfika. Följ med i gudstjänsten på webben och koppla sedan upp dig och fika tillsammans. Även i detta fall så kommer en länk att skickas ut via e-post till församlingens medlemmar.

Hur upplever du de webbsända gudstjänsterna?

På temat webbsända gudstjänster önskar styrelsen att få input från er som tar del av dem för att kunna utvärdera om och hur vi skall utveckla det arbetet i framtiden. Det skulle därför vara toppen om du ville ta ett antal minuter och fylla i en undersökning. Du hittar undersökningen på följande länk: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeX5WXrG3n1emhgzoE8fHh8h0XXTKD66yLe8weQX2iBaW1GzQ/viewform

• Corona-virsuet. Coronasmittan har tagit ny fart. Be till Gud att smittspridningen sjunker och att beslutsfattare får vishet att fatta bra beslut.
  • Församlingen. Det har varit ett märkligt år som påverkat församlingen på olika vis. Be att Gud leder och uppehåller sitt folk i Gråbo.
  • Ensamma. Be för alla de som är ensamma och socialt isolerade.
  • Tacka. Tacka Gud för allt det goda som förmedlades i samlingen ”Osminkat”.