Jag jobbade visserligen förra veckan också men nu känns det som att jag är igång på riktigt efter viss ledighet kring jul och nyår. Igår var det styrelsemöte och nästa vecka sätter konfan igång igen och ska även det nästa vecka vara med på en planeringsträff inför konfaläger i Apri. En annan rolig sak som händer nästa vecka är att jag ska hålla i en samling för personer som är nyfikna på vad det innebär att vara medlem i vår församling. Kommer att göra en del förberedelser inför dessa saker idag och på fredag. Utöver det ägnar jag en del tid den här veckan åt att reflektera över läget i församlingen och tänka på inriktning inför året som kommer. Det var några axplock från min arbetsvecka och nedan hittar du en del info om vad som händer härnäst i församlingen.

Förberedande församlingsmöte om ekonomi inför årsmötet

På söndag den 15:e har vi församlingsmöte om ekonomi inför årsmötet kl 17.00.

Missionshelg med centrumkyrkan

Den här händelsen finns inte med i programbladet. Vi som församling fick nämligen en inbjudan från våra syskon i Centrumkyrkan att tillsammans med dem ha en missionshelg den 13:e-15:e januari med inte mindre än tre internationella talare. En pastor från Slovakien, Schweiz och Indien besöker Gråbo. De kommer att tala om mission utifrån sina respektive perspektiv. Helgens schema:

19.00 Gudstjänst i Equmeniakyrkan

10.00 Dropin med fika
10.30 Intro till dagen
10.45 ”Våffelkyrka”
10.45 Missionssamling
12.30 Lunch
13.30–15.00 Missionssamling
15.30–17.00 Bön & bönevandring
17.00 Middag
19.00 Gudstjänst

11.00 Gudstjänster i Equmeniakyrkan och Centrumkyrkan

Hur följer vi upp Mötesplats?

Under tio år har Mötesplats på fredagar kört på. Inger och Marianne och många andra medhjälpare har skapat en fin och varm verksamhet där människor från Gråbo mött varandra och dessutom fått stifta bekantskap med många av medlemmarna i vår församling. Mötesplats har på många vis levt upp till sitt namn och det är många som har frågat om vi kommer att göra någon slags fortsättning. Den 22:a januari är du välkommen att komma med på ett samtal efter gudstjänsten om hur en sådan fortsättning kan se ut.

Årsmöte med fest

Under ett antal år har vi sett en vikande trend vad det gäller intresse för församlingens årsmöte. Det är egentligen synd, för årsmötet skulle kunna vara ett fantastisk tillfälle för vår församling att tacka Gud för året som varit och staka ut riktningen inför det nya året. Det hoppas vi göra i år genom att göra om upplägget för årsmötet. Den 4:e februari kl 17.00 är församlingens medlemmar välkomna på en årsmötesfest. Vi vill försöka ”blanda upp” de formella årsmötespunkterna med mat, bön, lovsång, gemenskap och samtal kring borden och siktar på att vara klara ca 19.30.

Maten kommer att vara till självkostnadspris. Barn upp till fem år äter gratis. 25kr för barn upp till 12. Övriga ca 80 kr. För att maten skall kunna beräknas behöver du anmäla dig och du gör det enkelt genom att antingen skriva ditt namn på en lista som satts upp på kyrktorget eller genom att kontakta mig . Du kan kontakta mig på telefon 0729-75 82 03 eller mejl andreas.engstrom@equmeniakyrkangrabo.se.

Du som har tagit bilder på saker som hänt i församlingen under året får väldigt gärna också höra av dig så kan vi ordna med ett bildspel under kvällen med bilder från året som gått.

• Skidläger. Under nyår åkte vår tonårsgrupp på skidläger. De verkar ha haft ett toppenläger. Tacka Gud för det.
  • Fredagarna. Be att Gud leder församlingen på rätta vägar inför framtiden och hur vi följer upp fredagarna när Mötesplats avslutas.
  • Årsmötet. Be att årsmötet får bli ett bra avslut på året som gott och sätta tonen inför det kommande.