Tillbaka på jobbet

Efter sju veckors ledigt (semester och föräldraledigt) fick jag rivstarta höstterminen församlingsläger och träff med verksamhetsrådet. Och nu är det dags för höstupptakt! Församlingens sprudlande församlingsliv väcks till liv igen efter välbehövlig semester och vila. Jag lovar att det under resten av året kommer att komma mer utförligare veckouppdateringar men den här gången vill jag ta chansen att verkligen uppmuntra dig att fira gudstjänst på söndag. Vi får dela gemenskap med varandra, lovsjunga Gud med psalmer och sånger, vi får lyssna till Guds ord och vi får sträcka oss mot honom i bön om att han skall uppfylla oss med sin Ande. Det är en nåd och en förmån.

Efter gudstjänsten kommer du få chansen att mingla runt på kyrktorget och möta representanter från några av de råd som finns i församlingen. Har du idéer till verksamhetsrådet? Kom och dela med dig av de idéerna samtidigt som du tävlar om en bok. Skulle du vilja engagera dig i församlingens musikliv? Då finns någon från musikrådet på plats som hjälper dig vidare. Har du tankar som du vill föra fram till styrelsen? Då kan du möta en av våra ordföranden. Behöver du hjälp att få igång din inloggning till församlingens instranät? Då har du chansen på söndag. Tycker du om godis? Ja det finns det också, bara för att nämna några saker.

I Kristus