Videohälsning

En del av er har fortfarande på semester men jag är tillbaka i tjänst efter min sommarledighet. Sommarkänslan i församlingen dröjer sig kvar men snart startar vi upp inför en ny termin. Trots att jag bara jobbat en vecka än så länge så har jag ledig helg kommande helg, då jag ska passa på att fira bröllopsdag.

Den lediga helgen följs upp med Equmeniakyrkans sommarkonferens, ett tillfälle för pastorer och andra församlingsanställda att träffas och inspireras inför en ny termin. I vanliga fall arrangeras konferensen vartannat år på vinterhalvåret men på grund av Covid så flyttades konferensen som alltså går av stapeln nu istället. Det betyder att jag är i Göteborg på måndag och tisdag och kan vara lite svår att få tag i.

Konfa 22/23

Du som har barn som går i åttonde klass i någon av Gråbos skolor bör ha fått en konfainbjudan i din brevlåda under sommaren. Vi fortsätter vårt konfirmationsarbete i församlingen och hoppas och tror att även den kommande terminen ska många ungdomar vilja vara med. Om du inte har fått någon inbjudan men har en tonåring som är sugen på att vara med så kan du anmäla dig direkt till mig. Ring, sms:a eller mejla. Uppstartsträff är tisdagen den 6:e september kl 18.30 då både vårdnadshavare och blivande konfirmand är välkomna.

Församlingsdag – anmälan öppen

Den 3:e september hoppas vi på att få en riktigt härlig församlingsdag tillsammans. Egentligen så borde det nog kallats ”Tillsammansdag”, men det tänkte jag inte på när jag gjorde affischen för dagen för det är ju ett utmärkt tillfälle att bjuda med sig icke församlingsmedlemmar också. Det kommer att bli en dag av god gemenskap, god undervisning och andra roliga aktiviteter för såväl stora som små. För den som vill och om vädret tillåter så kommer man kunna ta sig ett dopp också.

Vårgårdapastorn John Eidering är inbjuden för att ha hand om undervisning och förkunnelse och det lutar åt att vi också kommer att få besök av ett musikergäng som kallar sig själva för ”Kollektivetet”, som leder lovsång. De hade hand om lovsången under det konfirmationsläger som jag och Johannes var med på under våren.

Se till att boka in dagen i din kalender redan nu. Rekommenderat pris för vuxna är 500 kr och gratis för barn och ungdomar upp till 17 år. Notera, rekommenderat pris. Det betyder att du som inte har möjlighet att betala hela priset betalar lite mindre. Du som kanske har råd att betala extra gör det, som en typ av givande. Eller så betalar du precis 500 kr.

Du kan anmäla dig till dagen online på www.equmeniakyrkangrabo.se/forsamlingsdag22 eller genom att ta en flyer på kyrktorget, fylla i uppgifterna på baksidan och lägga den i lådan för anmälningar som också finns på kyrktorget.

• Uppstart. Be att vi får en bra uppstart som församling under hösten.
  • Kyrkokonferensen. Be för Equmeniakyrkans kyrkokonferens som går av stapeln till helgen.
  • Sommarkonferensen. Be för Equmeniakyrkans pastorer som samlas till sommarkonferens i Göteborg i början på nästa vecka.
  • Tacka. Tacka Gud för ungdomarnas läger och allt som Gud gjort i deras liv.