Videohälsning

Ekumenisk bönehelg

Vi möts på olika sätt (vi följer rådande restriktioner med max åtta personer på plats i Stora Lundby kyrka när samlingarna äger rum där) och ber för världen, Sverige, Gråbo och för våra församlingar. Schemat för helgen och information om upplägget för träffarna hittar du här: Bönehelg 5 – 7 mars – informationsblad

Lunchpromenad

Söndagen den 28:e februari kl 13.00 är du välkommen att ta en lunchpromenad med utgångspunkt vid kyrkan. Vi ser till att hålla avstånd och göra det på ett sittsäkert vis samtidigt som vi får möjlighet att träffas även under pandemin.

Tipspromenad

Vill du förgylla en promenad med en tipspromenad med anknytning till vår församling? Det kan du göra just nu. Bege dig till vår kyrkbyggnad och ta fram din telefon och öppna webbläsare och fyll i adressen play.gpsquiz.com. Följ instruktionerna som kommer upp på skärmen och följ karthänvisningarna så dyker frågor upp på din telefon med svarsalternativ.

Material till predikoserie

Under våren predikar jag en rad predikningar på i en serie med namnet ”En otrolig berättelse?”. På https://www.equmeniakyrkangrabo.se/predikoserie-en-otrolig-berattelse/ hittar du material kopplat till predikoserien. Här finns det en hel del matnyttigt som översikt över hela serien, intervjuer och predikningar, boktips och mängder av material att använda i familjen.

• Corona-virsuet. Nu börjar vi blir rejält trötta på detta virus. Be att eländet tar slut.
  • Missionärer. Be att Gud skulle sända fler missionärer från Sverige till andra länder och be om välsignelse och beskydd för dem som lämnat Sverige för att förkunna evangeliet på andra platser.
  • Församlingens ungdomar. Be för de yngre i vår församling. Pandemin är inte bara en påfrestning för de äldre utan även våra yngre.
  • Sveriges regering. Oavsett vad du tycker och tänker om vår regering så behöver de förbön. Att leda ett land är knappast enkelt. Be om Guds vägledning och vishet.
  • Tacka. Tacka Gud för nåden att få kallas Guds barn i livets alla skeenden.