Under den gångna veckan har jag och mina kollegor än en gång fått möta konfirmander. Jag själv har sedan haft glädjen att få möta församlingsmedlemmar såväl i hemmen som i andra personliga samtal. Vidare har jag och mina kollegor hunnit börja förbereda inför ekumenisk bönehelg och jag har fått ha det sista samtalet med en ung tjej som kommer att låta döpa sig på söndag. Ja ni läste rätt, vi har glädjen att få låta döpa en person på söndag och det är dags än en gång för ekumenisk bönehelg. Sådana arrangeras av kyrkorna tillsammans av kyrkorna i Gråbo varje höst och vår och vi är redan framme vid höstens bönehelg. Bönehelgen äger rum den 9 – 11 november och denna gången satsar vi på att ha lite färre gemensamma samlingar men istället ge möjlighet att ta del av ett bönedygn där vi hjälps åt att täcka in ett helt dygn i bön. Mer information om bönehelgen kommer under nästa vecka.

Innan bönehelgen drar igång hinner vi dessutom få besök både på lördag och söndag. På lördag är det herrfrukost och på söndag kväll kommer Tomas Sjödin på besök. Kolla in kallendern på församlingens hemsida för mer info om dessa händelser.

På söndag förmiddag predikar Carina utifrån kyrkoåret, som denna söndag anger samhällsansvar som tema. Det är ett stort tema och det ska bli spännande att höra Carina har förberett sig att dela med oss. På kvällen får vi som sagt lyssna till Tomas Sjödin och jag tycker därför att det passar bra att som uppmuntran denna vecka skicka med en länk till en predikan av Tomas.  http://www.rom1017.se/sermons/goteborg-fragar-gud-varfor-maste-jesus-do/  I beskrivningen av vad denna predikan handlar om skriver redaktörerna för sajten www.rom1017.se:  Tomas Sjödin får utmaningen att förklara varför Jesus måste dö på korset? Han tar rollen av en reseledare som vill föra sin grupp runt korset för att se på Jesu död ur olika aspekter. men slutsatsen är självklar: Jesus måste dö för att vi ska kunna leva.

• Konfadag. Nästa lördag kommer
  • Tomas Sjödin: Be att Gud får beröra människor genom både vad Tomas har att dela med sig av på söndag och musiken.
  • Herrfrukosten: Be att församlingens medlemmar får fortsätta att odla goda relationer med grannar och andra vänner. Be att dessa relationer får vara betydelsefulla och att församlingens medlemmar får vara till välsignelse för sina vänner.
  • Tacka: Tacka Gud för personer som låter döpa sig i vår församling!