Videohälsning

Böcker och material för att aktualisera tro i hemmet

Du har kanske sett att det finns ett bord uppställt på kyrktorget med böcker. Den gemensamma nämnaren för samtliga böcker är att de på olika sätt kan hjälpa dig att aktualisera tron hemma i din familj. Du hittar andaktsböcker och biblar för olika åldrar, böcker som riktar sig till föräldrar och böcker som handlar om hur man kan tro att kristen tro är på riktigt överhuvudtaget. Det fina är att du kan bläddra och kika i alla böckerna och om det är någon av dem som du tycker verkar intressant så har du möjlighet att köpa någon av dem genom att lämna en beställning på den lapp som ligger på bordet. Jag gick just ut ock kikade på böckerna en gång till och hittade en bok som jag nog ska beställa och läsa med mina barn. Kika på bokbordet du också, du kanske hittar något för din familj eller för barn och barnbarn.

Ekumenisk bönehelg

Helgen den 22 – 24 oktober är du varmt välkommen och be för Gråbo tillsammans med medlemmar från Svenska kyrkan och Centrumkyrkan, det är med andra ord dags för höstens ekumeniska bönehelg. Håll utkik på hemsidan och läs i programbladet för mer info.

Besök Marcus Olsson

Den 29/10 och 30/10 gästas vår församling av Marcus Olsson som är evangelist i Equmeniakyrkan. På fredagkväll är det kvällsmöte med Marcus och på lördag kväll är du välkommen till en kväll med samkväm där Marcus också medverkar. Om du kikar i programbladet så ser du att det under hösten inte är särskilt många extra samlingar utöver våra vanliga gudstjänster men här har vi en möjlighet att komma samman som församling. Missa inte det.

Hälsning från valberedningen

Du behövs! Valberedningen har påbörjat sitt arbete med att para ihop rätt personer med rätt uppgifter i församlingen och Equmenias arbete. Du som känner att du vill engagera dig är välkommen att kontakta någon i församlingens eller Equmenias valberedning. Vi har säkert en uppgift som kan passa just dig. Vill du byta uppgift eller avsäga dig något uppdrag kontaktar du valberedningen senast söndag 31 oktober. I församlingens valberedning ingår Annelie Magnesköld, Niklas Raask, Robert Agerskog och Jan Arvidsson. I Equmenias valberedning hittar du Caroline Sävinger och Anders Svenninghed.

• Valberedningen Be för valberedningens arbete och att församlingsmedlemmars gåvor kommer i funktion.
  • Konfirmander. Be för årets konfirmander.
  • Mission. Be för Equmeniakyrkans missionärer och att deras arbete får bära frukt för Guds rike.
  • Tacka. Tacka Gud för förra helgens härliga uppstart för barn och ungdomar.