Ekumenisk bönehelg 20 – 22 september

Varmt välkomna till ekumenisk bönehelg Vi samlas från alla tre församlingarna i Gråbo för att be och få vara i Guds närvaro. I Hans närhet förvandlas vi, och vi får be att Hans rike får växa och ta plats mitt ibland oss. Vi kommer särskilt att be för tillfället då Sebastian Stakset kommer (11 oktober). Under denna helg kommer Minnie Anthony, från Indien, som är pastor och ledare för ett barnhem i Indien. Hon kommer dela med sig av sitt liv och av sin erfarenhet av bönens kraft. Alla samlingar är i Stora Lundby församlingshem. Kom och var med och be!

• 19.00 ”I din närhet vill jag vara”
    Bön, Sven Lindberg undervisar, lovsång

Lördag

• 10.00-11.00 Bönesamling
  • 11.30-13.00 Kvinnosamling med Minnie
    ”Att vara en kvinna som lever i bön och gör skillnad.”
  • 15.00-16.00 Bönevandring i Gråbo
    Samling utanför församlingshemmet.
  • 18.00 ”I din närhet förvandlas jag”
    Minnie undervisar om hur vi kan be för varandra och leder oss in i detta.
  • 21.00-22.00 Bönesamling

Söndag

• 9.00-10.00 Bön
  • 11.00 Gudstjänster i våra kyrkor
  • 19.00 ”I din närhet jublar jag”
    Lovsångskväll. Minnie delar sitt vittnesbörd och berättar om hur hon blev lämnad i en papperskorg för att hon påstods vara född i fel stjärntecken, men sedan blev funnen av Gud.

* Alla samlingar är i eller utgår från församlingshemmet.