Laddar Evenemang

Andreas Engström, Rebecka Johansson, Malin Nygren med team

Vill du vara med som besökare? Vi kommer att släppa in 8 besökare på gudstjänsten, kontakta Andreas för att boka din plats!

Drop in-nattvard

Vi har under lång tid enbart firat nattvard ”på distans”. Många upplever nog som jag att det inte är samma sak som att få komma tillsammans och ta del av bröd och vin tillsammans med trossyskon på plats. I flera församlingar har man valt att fira nattvard i mindre konstellationer för att möjliggöra nattvardsfirande även under denna pandemi. Det vill vi också göra ett försök med. Nästa gång vi firar nattvard den 2/5 så kommer du ha möjlighet att komma till kyrkan och fira nattvard men vi kommer även fortsättningsvis att följa de riktlinjer som finns och det innebär att vi kommer fira nattvard med åtta personer åt gången.

Hur kommer det att gå till? Den webbsända gudstjänsten sänds i vanlig ordning kl 11.00, efter gudstjänsten är du välkommen att komma till vår kyrkbyggnad för att ta del av nattvarden men för att undvika trängsel så firar vi nattvard med åtta personer åt gången varje heltimme, varje tjugo över och tjugo minuter i hel timme fram till kl 14.20.

Exempel: Om gudstjänsten slutar kl 12.10 så är du välkommen på drop-in kl 12.20, 12.40, 13.00, 13.20, 13.40, 14.00 och 14.40. Om det är mer än åtta personer som är närvarande vid ett av klockslagen får några vänta tills nästa klockslag.