Videohälsning

Avslutning för söndax

På söndax är det sommaravslutning för söndax! Det kommer bli en toppensamling för barnen, i alla fall låter det så utifrån det som jag tjuvlyssnat på. Missa inte det. Men glöm inte att vi börjar gudstjänsten kl 10.00 nu på söndag. Under sommaren är det sommartid för gudstjänsterna.

Friluftsgudstjänst vid hembygdgården

Den 12:e juni kl 10.00 samlas vi till gudstjänst utomhus vid hembygdsgården. Ta med fika kors så delar vi både gudstjänstgemenskap och fikagemenskap i det gröna.

Telefonnummer har upphört

Den tidigare telefonnumret till pastorsexpeditionen 0302 – 400 15 har nu upphört. Om du är osäker på de anställdas kontaktuppgifter är så hittar du dem här: https://www.equmeniakyrkangrabo.se/kontakt/

Församlingsdag – anmälan öppen

Den 3:e september hoppas vi på att få en riktigt härlig församlingsdag tillsammans. Mer information om dagens innehåll kommer men se till att boka in dagen i din kalender redan nu. Du kan anmäla dig till dagen online på www.equmeniakyrkangrabo.se/forsamlingsdag22 eller ta en flyer på kyrktorget, fylla i uppgifterna på baksidan och lägga den i lådan för anmälningar som också finns på kyrktorget. Vi är på Hjälmareds folkhögskola. Rekommenderat pris för vuxna är 500 kr och gratis för barn och ungdomar upp till 17 år. Har du inte möjlighet att betala fullpris så betalar du det du har möjlighet till. Betalning sker på plats.

• Sommarens läger.  I sommar är det scoutläger, tonårsläger och sen hänger vår ungdomspastor med de lite äldre tonåringarna på Hönö. Be att Gud gör ett verk bland barn och unga som blir bestående även efter lägren.
  • Sommaren. Be att församlingens medlemmar får en fin sommar med vila och återhämtning.
  • Tacka. Tacka Gud för den fina konfirmationsavslutningen.