Videohälsning

Flyktingar

På söndag är vi inbjudna till församlingsmöte för att prata om vilka möjligheter vi har som församling att stötta människorna som flytt från Ukraina till följd av kriget. Det är inget beslutsmöte utan helt enkelt ett tillfälle att diskutera och samtala om vad vi vill och kan göra. Församlingsmötet är på söndag efter gudstjänsten.

Ekumenisk bönehelg

Idag börjar höstens ekumeniska bönehelg i Centrumkyrkan. Vi får har möjlighet att be tillsammans för vårt samhälle, våra församlingar och för världen med trossyskon från Centrumkyrkan och Svenska kyrkan.

Fredag 1:a april
18.00 Bönehelgen startar med bön,
lovsång och undervisning.

Lördag 2:a april
10.00 Bönetimme på plats i Ck.
16.00 Bönevandring start vid Ck
17.00 Efter bönevandringen äter vi
något tillsammans i Ck. Var och
en ansvarar för sin mat.
18.00 Bön och lovsång.

Söndag 3:a april
11.00 Gudstjänst i varje kyrka
18.00 Helgen avslutas med bön och
lovsång.

Bibelstudier med Anders Sjöberg

Lördagen den 9:e april tjuvstartar vi påskfirandet i församlingen genom att ha bibelstudium med Anders Sjöberg. Anders är författare, lärare och präst som i maj börjar arbeta som pastor i Missionskyrkan på Donsö. Bibelstudiet med Anders börjar kl 18.00.

Telefonnummer upphör

På mitt kontor finns en fast telefon med tillhörande nummer 0302 – 400 15. Styrelsen beslutade för någon månad sedan att säga upp det abonnemanget och det numret kommer alltså att sluta fungera. Du når mig eller några av församlingens andra anställda på våra mobilnummer precis som tidigare. Om du är osäker på vilka våra kontaktuppgifter är så hittar du dem här: https://www.equmeniakyrkangrabo.se/kontakt/

• Församlingsmedlemmar som förlorat närstående. Be för församlingsmedlemmar som skilts från nära och kära när de gått bort.
  • Boende för teamare. Att Gud förser med ett boende för teamare till hösten.
  • Tacka. Tacka Gud för att vi snart får fira påsk och vad påsken står för.