Videohälsning

Cafékväll med Michael Grenholm

På lördag skulle vi fått besök av Michael Grenholm som skulle tala om vetenskaplig dokumenterade helande. Men ironiskt nog så har han blivit sjuk! Han är dock inte så sjuk att han inte kan vara med oss på distans, så vi samlas ändå i kyrkan för att tillsammans lyssna till föredrag och ha en frågestund med Michael. Välkommen imorgon kl 18.00.

Arbetsdag

Fastighetsrådet bjuder in till en arbetsdag i kyrkan den 23/4 kl 09.00 – 14.00. Vi hjälps åt med att hålla våra fastigheter i gott skick och min erfarenhet är att det brukar vara ganska trevlig stämning. Välkomna med då.

Insamling till tak och solceller

På söndag har den första av insamlingen till investeringen i solceller och nytt tak på kyrkbyggnaden. Det är ju fantastiskt att tidigare generationer av kristna i Gråbo har gett av sina medel och lagt grunden för att vi ska kunna äga en gemensam kyrkbyggnad. Nu får vi hjälpas åt att förvalta den och ge in i kommande generationer.

Församlingsutveckling

På årsmötet beslutade församlingen att vi under året skulle initiera en församlingsutvecklingsprocess med stöd från vårt samfund. Den första gudstjänsten på temat äger rum nu på söndag. Då är temat ”Livgivande berättelser” och vi får vi berätta om när vi upplevt att vår församling varit i sitt esse. Jag tror att det kan bli mycket spännande samtal och till stor uppmuntran för oss alla och att den kan ge mycket stoff att för oss som församling att bära med oss inför framtiden.

Sångkväll med Claes Vårdstedt

Även nästa helg väntar ett härligt besök. Claes Vårdstedt som är en uppskattad sångare och musiker kommer till oss. Han kommer att dela berättelser från sitt liv utifrån några av hans mest kända och uppskattade sånger. Förutom musiken kommer Claes att bjuda på några stycken ur sin nya bok ”Himlen på besök”. Lördag den 26/3 kl 19.00.

• Fred. Be att kriget i Ukraina får ett slut.
  • Boende för teamare. Att Gud förser med ett boende för teamare till hösten.
  • Tacka. Tacka Gud för att Covid-19 inte längre klassas som en samhällsfarlig sjukdom.