Videohälsning

Årsmöte på söndag

Jag nämnde det i förra veckans videohälsning, och även i denna vecka, på söndag är det årsmöte. Missa inte det! Det är ett bra tillfälle att få se och höra ifrån församlingens medlemmar och om än i digital form få känna att vi är en församling som hör ihop. Dessutom,

Lunchpromenad

Söndagen den 14:e februari kl 13.00 så är du som vill, välkommen att ta en lunchpromenad med utgångspunkt vid kyrkan. Bakgrunden är att några församlingsmedlemmar uttryckt en önskan om att hitta något sätt att träffas även under denna pandemi. Så detta är ett försök att hitta ett smittsäkert sätt att göra det på. Vi ser till att hålla avstånd och om det visar sig att det är väldigt många som önskar att ta en promenad så ser vi till dela upp oss.

Tipspromenad

För några år sedan gjorde John Olsson en tipspromenad till en styrelsedag med frågor om vår församlings historia. Nu har även icke styrelsemedlemmar möjlighet att också gå den promenaden! Det enda du behöver är en telefon med en webbläsare på. Passa på och få motion samtidigt som du på ett trevligt sätt påminner dig om att du hör till en församling med en historia. Hur gör man då om man vill gå tipspromenad?

Du beger dig till entrén på församlingens kyrkbyggnad, tar fram din telefon, öppnar en webbläsare och skriver in adressen play.gpsquiz.com. När sidan laddat klart så kommer du få frågan om du vill spela tipspromenaden ”Koll på församlingen”. Klicka på den gröna knappen för att börja och följ sedan instruktionerna på skärmen. Efter att du fyllt i lagnamn och klickat på ”Börja spela” så kommer du att se en karta och din position är markerad med en gul prick. När du går till en plats på kartan som är markerad med kartnål så dyker en fråga automatiskt upp på din telefon. Välj något av alternativen och gå vidare till nästa fråga.

Predikoserie

Förra veckan nämnde jag att jag gjort ett material att använda ihop med predikoserien ”En otrolig berättelse”. Du hittar det på följande länk: https://www.equmeniakyrkangrabo.se/predikoserie-en-otrolig-berattelse/ Jag uppdaterar det efter hand som predikoserien fortsätter med innehållet kopplat till just den söndagens predikan men redan nu finns det en hel del matnyttigt som översikt över hela serien, intervjuer och predikningar, boktips och mängder av material att använda i familjen. Håll till godo och använd det!

• Corona-virsuet. Nu börjar vi blir rejält trötta på detta virus. Be att eländet tar slut.
  • Årsmöte. På söndag är det årsmöte. Be att det får bli konstruktivt och ett bra årsmöte mitt i pandemin.
  • Sveriges regering. Oavsett vad du tycker och tänker om vår regering så behöver de förbön. Att leda ett land är knappast enkelt. Be om Guds vägledning och vishet.
  • Tacka. Tacka Gud för att vi fått fira jul. Guds människoblivande i Kristus är alltid värt att tacka Gud för.