Videohälsning

Dop och medlemsvälkomnande

På söndag så har vi dop i vår gudstjänst och vi får också välkomna ett antal nya medlemmar. Jag har varit lite dålig på att få ut den informationen och ber om ursäkt för det. Det står i ett styrelseprotokoll men jag vet att det kanske inte är alla som läser dem. Hur som helst, kom och var med och be och välsigna de nya medlemmar som vi får ta emot i församlingen.

Adventskör

Första advent är tanken att vi skall ha en adventskör. Det betyder att vi behöver dig som vill vara med och sjunga! Camilla Raask håller i trådarna.

Tankar om våra webbsändningar

Söndagens församlingsmöte men efter gudstjänsten ämnar jag och John ändå att ta en liten stund under kyrkfikat för att lyssna in hur församlingen upplever att samlas till gudstjänst samtidigt som de sänds på webben. Just nu brukar vi avsluta webbsändningen och sedan fortsätta vår gudstjänst med en stund av ljuständning, förbön och möjlighet att dela böneämnen, tilltal och vittnesbörd. Jag skulle vilja höra lite hur tankarna kring detta går hos församlingens medlemmar så du kan vara lite förberedd på att vi lyfter det en liten stund på kyrkfikat på söndag.

Bokbeställningar

Ni som beställt böcker från bokbordet som stod på kyrktorget en tid kan komma och hämta era böcker nu. Böckerna ligger på mitt kontor och jag ser fram emot att få sätta dem i händerna på er som beställt. Det är många spännande titlar i boklådan! Om du inte redan betalat så kan du göra det när du hämtar dina böcker.

Årsmöte och årshögtid

Ja du läste rätt, vi närmar oss ett nytt år och trots att vi som församling har årsmöte och årshögtid i februari så vill jag redan nu flagga för att upplägget kommer att vara nytt. Under flera år har intresset för att vara med vid årsmötet varit dalande. Därför kommer vi att göra ett försök att arrangera årsmötet i form av en härlig församlingskväll. Vi vill försöka minska tiden vi lägger på lägger på formalia och stora beslutsfrågor, som kan vara nog så viktiga att behandla, och istället lägga mer energi på att samtala med varandra, tacka Gud för året som varit och i bön blicka fram mot det nya året. Ett av de inslag som är tänkta är en gemensam måltid. Det kommer komma mer information om upplägget men redan nu hoppas jag kunna plantera tanken i dig att vi ska ha vårt bästa årsmöte och årshögtid på riktigt länge!

• Fredagkvällarna. På fredagkvällar har vi ofta ett härligt gäng tonåringar på plats i vår kyrkbyggnad. Be att de får möta Jesus och växa som lärjungar.
  • Scouter och nyingar. Vi har härliga scouter och nyingar här i församlingen. Under veckan var det invigning av nya scouter. Be att Gud verkar i och genom alla scout och nyingledare. Be om kraft och vishet i hur man på bästa sätt förmedlar Jesus till barnen.
  • Tacka. Tacka Gud för att vi har en funktionell kyrkbyggnad, att våra församlingsmedlemmar har hus och hem, varma kläder och mat för dagen.