Videohälsning

Besök Marcus Olsson

Imorgon och på lördag har vi besök av Marcus Olsson som är evangelist i Equmeniakyrkan. Jag tror vi har en mycket spännande helg framför oss med kvällsmöte imorgon och sen en härlig stunds gemenskap och bra innehåll på lördag kvälls Cafésamling. Marcus har en bra förmåga att tala så att även människor som inte är så kyrkvana kan förstå och uppskatta det som sägs. Kanske finns det någon i din närhet som du ska bjuda med? Fredag kl 19.00. Lördag kl 18.30.

Böcker och material för att aktualisera tro i hemmet

På söndag är sista chansen att beställa böcker i från bokbordet som är uppställt på kyrktorget, böcker som på olika sätt handlar om att aktualisera tron i hemmet. Du hittar andaktsböcker och biblar för olika åldrar, böcker som riktar sig till föräldrar och böcker som handlar om hur man kan tro att kristen tro är på riktigt överhuvudtaget. Ta chansen och bläddra i böckerna, tjuvläs dem och smaka på dem innan de plockas undan.

Klädinsamling

Tisdag den 1:a november och Torsdag den 4:e november kl 18.00 är det ett gäng som samlar in kläder som sedan går till behövande. Välkommen och lämna hela och rena kläder som du inte använder längre, så kan de komma andra till del.

Hälsning från valberedningen

Du behövs! Valberedningen har påbörjat sitt arbete med att para ihop rätt personer med rätt uppgifter i församlingen och Equmenias arbete. Du som känner att du vill engagera dig är välkommen att kontakta någon i församlingens eller Equmenias valberedning. Vi har säkert en uppgift som kan passa just dig. Vill du byta uppgift eller avsäga dig något uppdrag kontaktar du valberedningen senast söndag 31 oktober. I församlingens valberedning ingår Annelie Magnesköld, Niklas Raask, Robert Agerskog och Jan Arvidsson. I Equmenias valberedning hittar du Caroline Sävinger och Anders Svenninghed.

• Exodus. Be för ungdomsgruppen som träffas på torsdagar för att be, läsa Bibeln, samtala, reflektera över sin tro, umgås och dela livet. Be att Gud välsignar samlingarna.
  • Mötesplats. Be för alla besökarna på mötesplats. Be att de berörs av Gud och hittar vidare till Alphakurser, smågrupper och gudstjänster.
  • Tacka. Tacka Gud för förra helgens härliga uppstart för barn och ungdomar.