Videohälsning

Nattvardsfirande

På söndag så firar vi nattvard men inte digitalt som vi gjort en tid. Istället kommer du ha möjlighet att komma till kyrkan för att fira nattvard på plats i grupper om åtta personer. Mer instruktioner ges i gudstjänsten på söndag.

Gudstjänstdeltagare

Vill du finnas med och fira gudstjänst på plats på söndag? Vi har länge bara varit tekniker, mötesledare, musiker och predikanter på plats men från och med söndag den 2/5 (nu på söndag) så öppnar vi vår kyrksal för åtta stycken gudstjänstfirare. Vill du ha en plats hör du av dig till mig  i förväg och låter mig veta. Om jag märker att det är samma personer som är med varje söndag så kommer jag vänligt men bestämt se till att andra personer också får möjlighet att vara med på plats.

Öppen kyrka

Du som önskar är välkommen och sitta ned i kyrkan för en stund av stillhet på ”Öppen kyrka”. Du är välkommen på onsdagar och fredagar mellan kl 10.00 – 12.00.

Tänk & tro

Den 2/5 får vi besök på Tänk & tro av Sebastian Ibstedt. Han är molekylärbiologi och läkare och kommer att tala om kristen tro och naturvetenskap och presentera sin syn på relationen mellan kristen tro och modern naturvetenskap. Välkommen att vara med och lyssna och ställa frågor.

• Smittspridning. Be att vi ska komma till ett läge där vi kan få möjlighet att samlas till gudstjänst igen.
  • Konfaläger. Vi funderar för fullt på hur vi genomför ett bra läger för konfirmanderna. Be om vägledning och vishet.
  • Sommaren. Vi närmar oss sommaren, be att det får bli en tid av återhämtning och påfyllning för församlingens medlemmar och de boende i Gråbo.
  • Nya medlemmar. Be för de personer som ”väntar” på att bli välkomnade till församlingen som medlemmar. Be att de redan nu, trots omständigheterna kan få känna sig som delar av församlingen.
  • Tacka. Tacka Gud för att vi fått fira påsk tillsammans.