Videohälsning

Vad har Gud lagt på ditt hjärta?

I videohälsningen här ovan uppmanas du att att be och reflektera över vad Gud har gjort i ditt liv under året som gått och att be över församlingens framtid. När vi i en, hoppas vi, inte allt för avlägsen framtid kan börja samlas på olika sätt igen så vill vi ge utrymme där vi kan dela vad Gud gjort i våra liv och vad han lagt på våra hjärtan rörande vår församling. Jag och Carina kommer att arbeta med och fundera över formerna för detta tillsammans med lite olika personer i församlingen. Vi kommer berätta mer om det men tills dess, gör det konkret och reflektera över året som har gått. Skriv ned några av dina tankar. Be Gud göra dig uppmärksam på om det är något särskilt han har jobbat på i ditt liv och skriv ned vad du tror Gud lagt på ditt hjärta när det gäller vår församling, så kommer det ges tillfälle att dela tankar och erfarenheter.

Var med och ge en påskhälsning till Gråbo

Påsken närmar sig och du som tycker det låter härligt att få vara med och önska människor på torget en glad påsk, har möjlighet att vara med och göra det i påsk. Kyrkorna i Gråbo vill tillsammans överlämna en påskhälsning, bestående av ett kort, en tidning och en påsklilja, till var och en som vill ta emot en sådan. Om du vill vara med och göra detta så hör du av dig till mig.

Lunchpromenad

Söndagen den 28:e februari kl 13.00 är du välkommen att ta en lunchpromenad med utgångspunkt vid kyrkan. Vi ser till att hålla avstånd och göra det på ett sittsäkert vis samtidigt som vi får möjlighet att träffas även under pandemin.

Tipspromenad

Vill du förgylla en promenad med en tipspromenad med anknytning till vår församling? Det kan du göra just nu. Bege dig till vår kyrkbyggnad och ta fram din telefon och öppna webbläsare och fyll i adressen play.gpsquiz.com. Följ instruktionerna som kommer upp på skärmen och följ karthänvisningarna så dyker frågor upp på din telefon med svarsalternativ.

Material till predikoserie

Under våren predikar jag en rad predikningar på i en serie med namnet ”En otrolig berättelse?”. På https://www.equmeniakyrkangrabo.se/predikoserie-en-otrolig-berattelse/ hittar du material kopplat till predikoserien. Här finns det en hel del matnyttigt som översikt över hela serien, intervjuer och predikningar, boktips och mängder av material att använda i familjen.

• Smittspridning. Be att kurvorna för smittspridning skall börja peka nedåt.
  • Påsken. Be att vi trots omständigheterna, var och en får uppleva en meningsfull påsk.
  • Gråbos skolor. Be för lärare och elever på skolorna i Gråbo.
  • Tacka. Tacka Gud för nåden att få leva i ett land där vi har frihet att uttrycka vår tro på Jesus.