Tillbaka i tjänst

Det är bara några dagar kvar på den första ”ordentliga” arbetsveckan efter semestern men vilken rivstart det har varit. Tillsammans med Carina har jag planerat en ny predikoserie som kommer att löpa under hösten, vi har haft upptakt med församlingens anställda, tillsammans med Johannes, vår nya ungdomspastor, har jag ordnat med utskick till blivande konfirmander och besökt två av Gråbos skolor för att informera om konfa och så är förberedelserna inför söndagens gudstjänst i full gång.

Som tur är så känns det både roligt och spännande att vara igång igen. Inte minst därför att flera spännande saker ligger framför oss som församling. Nu på söndag är det höstupptakt och sedan drar många verksamheter igång. Den 7:e september är det församlingsdag och i oktober arrangerar församlingarna i Gråbo, som nog de flesta av er nog vet vid det här laget, ”Från mörker till ljus”, en utåtriktat samling med Sebastian Stakset som inbjuden talare. Till det kommer allt det ”vanliga” församlingsarbetet med att möta människor, planera verksamhet, Alphakurs, bönetimman, Tänk & tro och mycket mer.

Jag skulle vilja rikta ett stort och personligt tack till dig som engagerar dig i församlingen och ger av tid och pengar. Utan dig så hade jag inte haft möjligheten att få arbeta här i Gråbo på det vis som jag gör. Nu ber vi om Guds ledning och hjälp i allt som ligger framför.

Med önskan om Guds välsignelse!