Media2017-10-03T21:03:42+00:00

MEDIA

Senaste predikan

Equmeniagudstjänst

15 september, 2019

Bible Text: |

Series:

Arkiv

  • Bibelmånaden 2016

  • Församlingens vision

    "Vi vill vara en kärleksfull, välkomnande och växande församling som med Jesus i centrum gör Guds rike synligt och förmedlar tro, hopp, och glädje hela livet." Så lyder Equmeniakyrkan Gråbos visionsformulering men vad betyder dessa ord i praktiken? Den frågan söker vi svar på i denna predikoserie.
  • Fristående predikningar

    Predikningar som inte ingår i några särskilda serier. Framförda i Equmeniakyrkan Gråbo av olika förkunnare både från församlingen och inbjudna talare.
  • Markusåret

    Under 2017 - 2018 följer vi Jesus genom i stort sett hela Markusevangeliet. Med början i orden från Markus 1:1: "Här börjar evangeliet om Jesus Kristus, Guds Son" utforskar vi vad det betyder att Guds rike kommit till världen genom Jesus och vad det betyder att leva som en del av det riket.
  • Påsken 2018

  • Påsken 2019

  • Till jordens yttersta gräns

    I Apostlagärningarna möter vi den första kristna kyrkan som i kraft av Guds Ande och på Jesus uppdrag korsar, nationella, kulturella, andliga, sociala och personliga gränser I den här predikoserien gör vi nio nedslag i Apostlagärningarna och följer berättelsen om hur evangeliet förs från Jerusalem till Rom.
  • Vardagstro

    Predikanter och pastorer vill gärna uppmana till ett passionerat liv för Jesus skull. Samtidigt som passion och överlåtelse till Jesus inte står i kontrast till en vardag så vet vi alla att det finns just en sådan, en vardag. En vardag med familjeliv, arbetsliv, relationer och mycket annat. Hur kan en tro som levs ut i vardagen se ut? Har Bibeln något att säga om våra "vardagsbestyr". Det utforskar vi i serien "Vardagstro" där vi vänder oss till Ordspråkboken i jakt på goda råd för vardagslivet.
  • Varför gör vi som vi gör?

    Alla människors liv formas av så kallade praktiker, d.v.s vanor och handlingar som gör sätter sin prägel på våra liv. För den som är kristen finns en rad kristna praktiker, saker som vi gör som kristna. Men det är inte alltid vi har reflekterat över varför vi faktiskt gör som vi gör. I den här serien utforskar vi varför kristna gör som de gör.
Denna webbsida använder Cookies för att webbplatsen ska fungera. Du kan godkänna detta genom att klicka på knappen "Godkänn". Vill du läsa mer om vilka cookies vi sätter, klicka här. Vill du läsa mer vår integritetspolicy, klicka här Godkänn